A3Advies beslaat het hele traject om te komen tot communicatieoplossingen: van advies tot en met uitvoering.
Juist deze mix maakt dat tussentijdse dynamiek in het proces kan worden toegelaten.
Communicatie is immers een dynamisch proces met steeds weer nieuwe componenten waar snel op moet worden kunnen ingespeeld.
Een eens gegeven oplossing in de vorm van een communicatieplan is in veel gevallen niet voldoende. Het geeft wel richting aan en biedt structuur
om communicatie goed te verzorgen. Achteroverleunen is dan een valkuil.
Goed ‘onderhoud’ is gewenst. De communicatieantennes moeten permanent
in stelling worden gebracht om de nodig feedback te organiseren.
Juist handig inspelen op ontwikkelingen en tijdig bijstellen van het beleid voorkomt vervelende issues.
U kunt A3Advies inzetten voor advies in grofweg de volgende communicatievelden:
Public relations
Participatie
Marketing communicatie
Voorlichting
Interne communicatie
Concreet: vaak gaat het hier over communicatie van bedrijven en instellingen en hun maatschappelijke omgeving. Zij zijn immers in hun bedrijfsvoering op een of andere manier afhankelijke van allerlei groepen. Daarbij kunnen tegengestelde belangen een rol spelen. De waarde van een goed gestructureerde communicatie behoeft dan ook nauwelijks uitleg.
Interactieve trajecten, participatie, omgaan met issues, media aanpak, kunnen hierbij van dienst zijn. Verder houdt legt dit bureau zich toe op coaching van (jonge) communicatieprofessionals. Ook het doorlichten en positioneren van een communicatieafdeling in een organisatie behoort tot de mogelijkheden.
Zonder inlevingsvermogen is goede communicatie bedrijven zinloos.